Yaklaşık bir seneden uzun süredir sürekli oynadığım bir oyun Hearthstone. Benim zamanım boyunca defalarca kez metamorfoz geçirdi. Son aylarda Whispers of the Old Gods eklentisi ve One Night In Karazhan solo macerası ile oyunun yapısı oldukça değişti. Bu bölümde hearthstone maceralarımı paylaşmayı devam ediyorum. Baştan söyleyeyim, aşmış bir oyuncu değilim, kendi halimde takılıyorum.
Karazhan bize 5 adet yeni legendary kazandırdı. Dün bunlardan 3 tanesinden bahsetmiştim. Şimdi son wing ile gelen ve hikayenin de ana 2 karakteri olan kartlardan bahsetmek istiyorum. (İlk bölümü buradan okuyabilirsiniz.)
Medivh, the Guardian
Medivh zaten Hearthstone'da oynanabilir bir mage karakteriydi. Karazhan ile birlikte artık bir minion olarak da oyuna girmiş oldu. Genç ve yakışıklı Medivh, benim beklentilerimin biraz altında kaldı açıkçası. Diğer adventure'ların final legendary minionları oldukça efsaneydi düşününce. Blackrock Mountain bize Chromaggus ve Neferian gibi hala kullanılan 2 dragon vermişti. The League of Explorers ise pek çok deck'te hala kullanılan Elise Starseeker ve daha nadir olsa da kullanışlı Arch Thief Rafaam'ı veriyordu. Artık Wild dışında kullanamıyor olsak da Curse Of Naxxramas oyunun en iyi kartlarından biri olan Kel'Thuzad ile finali yapıyordu. Medivh'in Mage dışında ne kadar kullanışlı olacağından emin değilim. Belki druid'de de işe yarayabilir. Herkesin aklına ilk Summoning Stone geliyordur. Bu kart artık pek de kullanılmayan Stone'dan daha kullanışlı elbette. Öncelikle yerde 7/7lik bir minion atmış oluyorsunuz. Silah remove eden bir minion atılmadığı sürece de elinizde duruyor. Yeni kartlardan olan Firelands Portal ile ekstra kullanışlı duruyor çünkü bu kart yere 5 manalık bir minion yaratıyor. Üstüne üstlük 7 manalık bir spell olduğu için bir de 7 manalık bir minion daha buluyorsunuz. Elinizde Cabalist's Tome ya da Flamestrike varsa hem karşıdakine ciddi sıkıntı veriyorsunuz, hem de yeri güçlü minionlarla doldurmuş oluyorsunuz. Sadece 3 kere kullanma hakkınız olduğundan yapacağınız büyüleri iyi seçmeniz gerekiyor. Elinizde yüksek manalı büyüler yoksa sizi cimrilik yapmaya zorlayabilir ve bu şekilde oldukça ters tepebilir. Bilemiyorum, aklınıza başka stratejiler geliyor mu? Priest'ler artık Mind Control kullanmıyor, belki Entomb ile işe yarayabilir. Druid desen Nourish ile belki anlamlı olabilir. Rogue, Hunter, Warlock (belki Doom hariç), Warrior için çok işe yarar durmuyor. Yine Paladin için Lay On Hands ile iş görebilir ama çok şüpheliyim kimsenin böyle bir şey yapacağından. Sonuçta ortalama bir legendary ve çok fazla tercih edilmeyecektir.
Prince Malchezaar
Prince Malchezaar, adventure'ın baş kötüsü. Aynı zamanda en ilginç legendary kartı olabilir. Öncelikle bir demon. Tüm classların kullanabildiği bir demon, benim bildiğim başka yok. Bunun ne gibi avantajı olabilir? Warlock'a karşı bir avantaj olması dışında (Demonwrath gibi AOE büyülerinden etkilenmeyecek.) çok fazla şey gelmiyor aklıma gelmiyor. Özelliği ise oldukça kafa karıştırıcı. İlk bakışta oyuna 5 fazla kartla başlamak, hele de bu kartlar legendary minion'lar olunca çok çekici görünüyor. Hele çok iyi legendary'ler gelirse daha da işe yarayabilir ama çok fazla işe yaramaz legendary kart olduğu düşünülünce, bu etki fazlası ile şansa bağlı ve güvenilir olmaktan çıkıyor. Bununla birlikte HS'da genelde deck'ler belli bir strateji üzerine kuruludur, deck'e giren alakasız kartların size lazım olan anahtar karta ulaşmanızı engelleyeceği de bir gerçek. Bu açıdan bakınca aslında ayakbağı olacak gibi görünüyor. Elbette oyuna bu kadar büyük bir rastlantısallık katmak çok çekici geliyor eğlence açısından. (Yogg-Saron gibi mesela.) Prince'in işe yarayacağı deck'ler genelde oyunun fatigue noktasına gideceği deck'ler sanırım. Mesela Mill Rogue'a karşı oynuyorsanız 5 fazla kartla oyuna başlamak sizi oldukça kurtaracak. Ya da bir Warrior olarak karşı tarafı fatigue'e zorlayacak kadar armor biriktirirseniz, karşınızdakini rahatlıkla tüketebilirsiniz. Başka bir strateji de Reno Jackson ile oynayacağınız bir legendary minion deck olabilir. Bu kart elinizde olan Legendary kartların aynısından eklemiyor, bu nedenle yine de elinizde her karttan 1 tane olmaya devam ediyor. Bunu göz onunda bulundurursanız değişik stratejiler kurabilirsiniz.
Evet bu seriye burada noktayı koyarken, yeni HS günlüklerinde görüşmek üzere diyelim. Bir süre tatile çıkacağım için pek bu tür yazılar yazamayacağım. Bu sürede daha çok seyahat yazıları yazacağım. Dönüşte tekrar Karazhan ve oyundaki etkileri üzerine keşiflerimi paylaşmaya devam edeceğim.
İllidan var bide demon olarak.
YanıtlaSilHaklısın, bende olmadığı için aklıma gelmemiş :)
Sil