5 Eylül 2016 Pazartesi

Hearthstone Güncesi #2: One Night In Karazhan Legendary'lerı Pt. 1


Yaklaşık bir seneden uzun zamandır sürekli oynadığım bir oyun Hearthstone. Benim zamanım boyunca defalarca kez metamorfoz geçirdi. Son aylarda Whispers of the Old Gods eklentisi ve One Night In Karazhan solo macerası ile oyunun yapısı oldukça değişti. Bu bölümde hearthstone maceralarımı paylaşmayı devam ediyorum. Baştan söyleyeyim, aşmış bir oyuncu değilim, kendi halimde takılıyorum.

One Night In Karazhan, oyunu beta döneminden beri takip eden oyuncular için büyük bir hayalkırıklığı olmuştu. Class'lara adaletsiz davrandığı, aggro deck'leri ödüllendirdiği ve güçsüz kartlar sunduğu gibi eleştiriler gelmişti. Bu solo adventure'ın meta'ya kattıklarını tam olarak anlamak hala daha mümkün olmadı çünkü tüm kartlar ancak toparlandı. Ben ise tam olarak başarısız bir eklenti olduğunu düşünmüyorum çünkü meta'ya değişik stratejiler katmak konusunda başarısız olmadı. Şimdi üzerinden zaman geçtikçe buna daha da ikna oluyorum, çünkü pek çok kart şimdiden bolca kullanılır oldu. Bu bölümde elimize geçen legendary kartlar ile ilgili naçizane görüşlerimi yazmak istiyorum.

Moroes


Moroes, Karazhan oyunu boyunca bizimle seyahat eden bir hizmetkar. Oyun boyunca eğlenceli repliklere sahip olsa da bir legendary olarak oldukça işe yaramaz bir kart. Kartın tamamen işe yaramaz olduğunu söyleyemem. Eğer bir Warlock ya da Paladin olarak oynuyorsanız elbette işe yarayabilir. Knife Juggler ile pekala kullanılabilir, Darkshire Councilman ile de güzel bir ikili oluşturabilir. Ama bu 3 manaya atılan 1/1'lik bir kartın, hele de her el sadece 1 adet 1/1 yapabilen bir kartın en iyi ihtimalle epic olması beklenirdi, ki bence rare bile yeterli. Stealth özelliği onu yerde bir süre korusa da AOE (area of effect) büyülerinin ya da random vuran büyülerin etkisinden kaçamıyor. Çok kırıldan bir legendary ve yerde 1-2 elden uzun durması oldukça zor. Divine Shield Paladin ve Aggro Shaman dışında pek bir kullanım alanı göremiyorum.

Barnes
Barnes, operanın hayaleti olarak oldukça keyifli bir karakter. Bir legendary olarak da bence yerini hakediyor. Özellikle deathrattle ağırlıklı N'Zoth deckleri için mükemmel bir aday. Aynı zamanda Priest için de biçilmiş kaftan. Resurrect ya da Purify olarak da oynasanız, her türlü deck'inizi doğru bufflara sahip kartlarla doldurduysanız bu karttan faydalanmamanız zor. 4. elde yerde 12/12'lik bir Deathwing, Dragonlord bile yapabildiğinizi düşünün. Barnes'ın kullanım alanı zamanla gelişecektir diye düşünüyorum çünkü çok fazla kombinasyona açık. Mesela Rogue olarak tekrar tekrar 1/1'lik kopyalar yapabildiğinizi ve yeri bunlarla doldurabildiğinizi düşünün. 1/1'lik Sylvanas Windrunner karşı tarafa yeterince bela olacaktır.

The Curator
The Curator, oldukça çılgın bir rakip olsa da, bir legendary olarak ilk bakışta çok saçma duruyor. Kim deck'inde bir beast, bir murloc ve bir dragon bulundurur ki? Bu açıdan oldukça saçma görünen bu kartın aslında dikkatli bir hesaplama ile 7 mananın hakkını verdiği görülebilir. Öncelikle 4/6'lık bir taunt zaten 5 mana'ya eşdeğer, yanında bir de mech olduğunu düşünün. Hemen herkesin deck'inde sık sık bulunan birkaç minion düşünelim şimdi. Mesela Azure Drake, herhalde bugüne kadar varolan her deck'te kendine yer bulabilen tek kart. Yine pek çok beast öyle ya da böyle işe yarıyor. Mesela bir Hunter için Savannah Highmane, Druid için Savage Combatant, Warrior için Fierce Monkey çekmek gerçekten önemli olabiliyor. Aklınız Sir Finley Mrrgglton dışında iyi bir murloc geliyorsa ona da listeye ekleyin. Tabi bunu bedavaya yaptığınızı da unutmamak gerek. Şimdi en basitinden 2 kart çektiniz. Mage için 2 kart çekmek 3 manalık Arcane Intellect ile oluyor. Böyle bakınca spesifik 2 kart çekmek, üstüne üstlük yere iyi bir taunt mech minion atmak avantaj üstüne avantaj. Lütfen bu kartın hakkını yemeyin.

Şimdilik burada bırakıyorum. Son wing ile gelen 2 ana legendary de pek yakında bu sayfalarda olacak. Sizin değişik strateji fikirleriniz varsa, onları da duymak isterim.

6 yorum:

  1. Prince kötü mü iyi mi hala karar vermeye çalışıyorum ama ibre bence kötüyü gösteriyor, 5 ekstra legendary eli çok yavaşlatıyor agroo ya karşı dezavantaj sağlıyor daha kontrol içinse yani fatigue'e kadar bir kere kaldım tamam kesinlikle işe yarıyor ama dezavantajı daha çok, denemeye devam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. prince ile medivh i bugün yazmayı düşünüyorum ama prince konusunda seninle aynı fikirdeyim. kart üstünde güzel ama pratikte kötü bir kart olmuş aynen.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Alakasız olacak ama ben deste yaomayı bilmeyen bi oyuncuyum. Buna rağmen 80 pack açtım ve 3 adventure ı da satın aldım. Nasıl deste yapsam bilemiyorum. Çok fazla seçenek var :) internette dolaşan desteler var ama eksik kartlar olabiliyo içlerinde. Yerlerini dolduramıyorum. Ne yapsam acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Icyveins sitesi eksik kartlar icin oneriler bulundurabiliyor. Başlangıç icin oradaki ucuz decklere bakabilirsin. Ben de cok iyi deck ci degilim ama tatilden dönünce bu konuda bir yazi yapabilirim. Çünkü her deckte olmasi gerekenlerin belli bir formulu var. Her zaman buna uymak mümkün olmuyor ama sana tavsiyem güzel kartlari dolduracagina bir strateji uzerinden git. Genelde oyle deckler daha basarili oluyor. Mesela zoolock su aralar ucuza ve hizla yukselebilecegin bir deck eger dogru oynayabilirsen. Ustelik legendary karta bile ihtiyacin yok.

      Sil