30 Ağustos 2016 Salı

Hearthstone Güncesi #1: Purify Priest

Yaklaşık bir seneden uzun zamandır sürekli oynadığım bir oyun Hearthstone. Benim zamanım boyunca defalarca kez metamorfoz geçirdi. Son aylarda Whispers of the Old Gods eklentisi ve One Night In Karazhan solo macerası ile oyunun yapısı oldukça değişti. Bu bölümde hearthstone maceralarımı paylaşmayı düşünüyorum.

Ben çok eski bir oyuncu sayılmam, ama oyunu tanıyacak kadar da zaman geçirdiğimi düşünüyorum. Hiçbir zaman çok iyi bir oyuncu da olmadım, bugüne kadar görebildiğim en yüksek rank 10 civarıydı. Tabi bu yetersizlik Blizzard'ın hayal ettiğinin aksine asla oyuna fazlası ile para harcamamış olmamdan ve sürekli biriktirdiğim dustlar ile legendary yapmaya çalışmış olmamdan kaynaklanıyor. Para ile pack almışlığım yoktur yani. Ama adventure'ların son winglerine para vermiştim. (Çünkü bu kartları almanın başka bir yolu yok ve ilk wingleri altın ile açtıktan sonra çok da masraflı olmuyorlar.) Nitekim baştan söyleyeyim, ben brawl'u bile olmayan bir oyuncuyum. (Napalım, hiç çıkmadı.)

5. elden yerde bir adet 8/10 bir adet 2/3'lük kart ile başa çıkmak kolay değil.
Karazhan kartları ik duyurulduğunda bende büyük bir hayalkırıklığı oluşmuştu, pek çok kişi de benzer şeyler hissetti muhtemelen. Ama şimdi son wing hariç bütün kartlar açıldı ve kartlar açıklandığı zaman herkesin yerden yere vurduğu "Purify" aslında zannettiğimiz kadar kötü bir kart da değilmiş. Eğer doğru deck içinde doğru zamanda gelirse, fazlası ile avantajlı bile olabiliyor. Karazhan'ın diğer gelen kartlarının da gözüktükleri kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Barnes bence çok güzel bir legendary, Curator ise ile göründüğü kadar saçma bir kart da değil. Kindly Grandmother ise çok iyi bir Hunter kartı. Moat Lurker ve Sylvanas Windrunner'ın birlikteliğinden  bahsetmiyorum bile! Ama şimdi konumuz bunlar değil.

Herkesin nefret ettiği, hatta Arena'dan kaldırıldığı Blizzard tarafından ilan edilen Purify, zamanında nefret edenleri biraz yumuşatacak, hoş bir oynanış sunuyor. Ben bu deckin benzerini Avrupa'nın en poüler Heartstone streamerı Thijs'in videolarından birinde görmüştüm. Deck mükemmel değil, diğer Priest deckleri gibi çoğu zaman yerden çekeceğin anahtar kartların varlığına çok fazla bel bağlıyor. Bu da elbette bir anlam ya hep ya hiç yasasına göre oynayacaksınız demek. Ama bu ihtimali biraz ortadan kaldırmak için kartları dengeli dağıtmalı ve bol bol AOE (ortama etki büyüsü diyelim.) almanız gerek. Benim şimdilik oldukça iyi işleyen deckime bir göz atalım.

Aslında burada olması gereken ama bende olmayan çok kart var. Öncelikle temel mantığı anlatayım. Sizin de tahmin ettiğiniz gibi elimizde 4 tane silence özelliği olan kart var: Silence ve Purify. Bunları ekonomik ve doğru şekillerde kullanmalıyız. Bunları kullanmamız gereken temel yerler Ancient Watcher ve Eerie Statue. Bu iki kart normal vuruş değerlerinden çok daha ucuza atılabiliyorlar çünkü ciddi dezavantajları bulunmakta. Eğer doğru şekilde kullanırsanız, oyunun başında gelen bir Ancient Watcher ile 3. manaya 4/5lik bir minion ile giriyor olursunuz. Ya da 4. elde 7/7'lik Eerie Statue'yu karşılamak oldukça zor olacaktır. Tabi bu iki silence kartını kullanmanın daha da mükemmel yolu Barnes olacak çünkü bilmiyorsanız, Barnes deckinizde bir minion'ın 1/1lik kopyasını yapıyor. Ama eğer yaptığı kopyayı, oluştuğu el susturursanız, ortaya o minion'ın orijinali çıkmış oluyor. Bunu vuruş gücü yüksek herhangi bir minion'ı ortaya çıkarmak için kullanabilirsiniz. Bu deck'teki minionların hepsi de oldukça yüksek vuruş gücüne sahip. 2 adet Excavated Evil ve Holy Nova ile ortalıkta pek fazla minion bulunmayacak zaten. Hatta Shadow Madness ile rakibin minionlarını birbirine kırdıracak zaman bulabilir ya da onun deathrattle etkilerini kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. (Bir Rogue'un Undercity Huckster'ını alıp ondan kart çekmek istemez misiniz?)

Oyunda işler planladığınız gibi gitmezse, Priest of the Feast size bol bol healing sağlaycak, Sylvanas ve Moat Lucker kombosu ile karşınızdakinin 2 minionını kendi tarafınıza çekebilecek, Alextrazsa ile karşıya büyük darbe vurabilecek ve Y'Shaarj, Rage Unbound ile yeri her daim dolu tutabileceksiniz. Wild Pyromancer ise yine ortalığı temizlemek için elinizin altında bulunacak, Power Word: Shield için çok ideal bir kart.

Bu aralar popüler olan bir başka Priest deck, Resurrect mekanizması üzerine kurulu. Onu henüz inceleme fırsatım olmadı ama Onyx Bishop üzerinden gidiyor. Oldukça iyi bir deck olduğunu gözlemledim. Hatta bu purify destesini rahatlıkla yenebildiğini biliyorum. Yine de bu deck'in yeniliklere, değişik kombinasyonlara açık olması ve değişik kombolarla rakibinizi şaşırtması sayesinde en keyif aldığım Priest deckim oldu. Ki normalde ben Priest oynamayı hiç sevmem. Hep hile hurda hırsızlık gibi gelirdi. Sonunda biraz keyif alır oldum. Ayrıca Karazhan'ın Priest'e kötü kartlar çıkardığı eleştirilerine de katılmıyorum.

Biliyorum, meta'daki en iyi deck değil ama düşüncelerinizi paylaşırsanız beklerim. Belki bu decki gelişterecek yeni kart önerileri gelebilir.

3 yorum:

  1. -1 y shaarj
    +1 mind control
    -1 pyro(bence destede masa temizliği yaptiracak tek spell pw shield
    +1 thoughstell
    -1 ale
    +1 ragny

    bu sekilde denedım desteni 3 win aldım mage/shaman/mage cok zamanım yok su ara ama oynamaya devam edeceğim sonucları yazarım,güzel blog bu arada!

    YanıtlaSil
  2. bu arada bu da benım son zamanlarda oynadıgım priest deckim tavsiye ederim.

    http://i.hizliresim.com/ZYv28G.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel bir deck. ama ben sanırım yogg-saron koymazdım, nerf le birlikte biraz dengesiz bir hal aldı. onun yerine medivh alır en azından mind control ile birlikte kullanırdım diye düşündüm.
      bu arada pyromancer ı ben de çıkardım bu deck ten. ragnaros ekledim aynen. hatta arcane giant bile eklenebilir.

      Sil